POS TV czyli telewizja w miejscu sprzedaży

POS-TV – Jak pokazują badania marketingowe większość decyzji zakupowych ostatecznie podejmowana jest przy półce sklepowej, pod wpływem tak zwanego mechanizmu kupowania impulsywnego.


Klienci bardzo często działają pod wpływem impulsu. Widząc prezentację na ekranie i ten sam produkt tuż obok, nabywcy sięgają po niego niemal machinalnie. Zjawiska Te wykorzystuje nowoczesne medium reklamowe jakim jest POS TV Medianna.pl czyli telewizja w miejscu sprzedaży ( point of sale television ).Taki system zachęcania do zakupów nazywany jest też OOHA ( Out Of Home Advertising ) – "cyfrowym wyjściem z domu". Szerszym pojęciem jest digital signage, czyli zaawansowana, scentralizowana sieć elektronicznych nośników wideo, takich jak monitory LCD, plazmy czy ekrany diodowe. Tyle że nie jest to tradycyjna telewizja, a przekaz wideo poprzez szerokopasmowe łącze. Rozwiązanie składa się z połączonych poprzez Internet wyświetlaczy na których emitowane są materiały reklamowe w postaci obrazów, prezentacji multimedialnych czy filmów. Sieć monitorów tworzy system komunikacji marketingowej, w rozproszonych lokalizacjach np. placówkach bankowych, punktach sprzedaży detalicznej, stacjach benzynowych czy hipermarketach. Jej celem jest dostarczanie wiadomości kierowanych do konkretnych miejsc, w określonych porach z treścią dopasowaną do lokalizacji wyświetlacza. Duża i szybka zmienność treści wymaga stosowania monitoringu i zarządzania online wyświetlaczami za pomocą CMS.

Skuteczna Reklama Opole

Przekaz zwraca uwagę, jak donosi Puls Medycyny w swoim wydaniu. To, że przekaz jest zauważalny, potwierdzają badania przeprowadzone w 2006 r. przez firmę Pentor. Ponad połowa (52 proc.) klientów badanych aptek zadeklarowała, że zauważyła ekran w aptece. Stwierdzono, że 43 %. osób oglądało przekaz emitowany na ekranie przynajmniej przez dwie sekundy, przy czym średni czas oglądania wynosi 18,5 sekundy. Tymczasem jak wynika z badań, pacjent stoi w kolejce średnio około 4,8 minuty. A przecież ostatnie pięć minut przed dokonaniem zakupu jest decydujące, jeżeli wcześniej nie on był absolutnie przekonany co do wyboru lekarstwa. Badania wykazały, że więcej niż jedna czwarta klientów stojąc w kolejce kieruje wzrok w stronę ekranu, podczas gdy tylko 7 %. ogląda inne materiały promocyjne. Prawie jedna trzecia (29 %.) badanych potrafi wymienić przynajmniej jeden przekaz emitowany na ekranie. Zaś wśród osób, które zauważyły ekran, odsetek ten wynosi aż 57 %. Osiem na dziewięć reklamowanych produktów osiągnęło przyrost sprzedaży. Przeciętnie wyniósł on 24 %. Niesłychanie ważny jest też inny aspekt – w placówkach z telewizją apteczną wzrost ten jest ponad siedem razy szybszy niż na rynku ogółem.

Firma Medianna jest operatorem własnej sieci rekalmowej na ekranach LCD w Polsce Południowej i współpracuje z partnerami z tej branży dzięki czemu może zorganizować dla Państwa kompleksową kampanię odpowiednio zomptymalizowaną do targetu klienta docelowego jak i wysokości budżetu reklamowego.